L’Hostal del Fum

20 07 2007

hostal del fum  Avui he triat una fotografia de l’Hostal del Fum, un restaurant terrassenc de tota la vida. L’he triat per el record de moltes celebracions que hi he fet al llarg de la meva vida i pel tracte sempre tant correcte i professional tant del Jaume com del seu personal.

Els orígens de l’hostal daten dels darrers anys del segle XIX, essent aleshores una fonda per a traginers i a la vagada una tenda on es venia gra cuit. A l’establiment hi havien uns fogons que els mateixos clients utilitzaven per coure la carn i això feia que es generés una gran quantitat de fum. D’aquí li be que la gent l’anomenés la fonda o l’hostal “del fum”.

Els propietaris sempre han respectat aquest sobrenom popular, tot i que el seu nom oficial sigui “Restaurant Burrull”, nom que porta des dels anys 30 en que va passar a ésser propietat de la família Burrull.

Si us fixeu en la fotografia de l’any 1977 (abans de la reforma actual)  hi podreu observar la “anglesina”que des de sempre ha donat ombra a l’entrada i les senyals del pas a nivell amb barreres, que hi havia on ara hi ha la rotonda i que ocasionava llargues cues als automobilistes d’aquells anys.


Accions

Information

2 responses

20 07 2007
Rafael

Durant els meus primers 20 anys de vida, vaig viure paret per paret amb l’hostal. Jo vivia al 156 del carrer de Vinyals i als terrats de casa meva pagabem les consecuencies del FUM.

5 07 2008
Ricard Font Serra

Ara hauria de dir-se´n Hostal sense Fum ja que amb la nova llei no hi deixen fumar.

Deixa un comentari