La Masia de Can Jofresa

13 02 2013

Jofresa2Un seguidor ens ha demanat si teníem alguna fotografia de l’antiga Masia de Can Jofresa (situada al costat esquerra de la carretera de Terrassa a Rubí) i aquí la teniu. Ja li dedicarem algun dia un espai a recordar aquesta emblemàtica masia coneguda més antigament com a Mas Bruguerols i segurament també haurem de dedicar un record a l’antiga vil•la romana que allí s’hi va descobrir.
Malauradament, tal i com podem comprovar en data 13 de novembre de 1976 al Diari de Terrassa ja es va publicar una nota (repdroduida a la dreta) can jofresa 13-11-76que deia “la Masia de Can Jofresa se cae” i és què, en aquelles dates, l’antiga masia estava al final dels seus dies.
Jo recordo haver-hi entrat i l’estat d’abandó era total i l’amenaça de ruïna més que evident. També recordo que al pis de dalt hi havia com uns secadors, el que ignoro és que hi assecaven, potser pells?

Malauradament un cop més la nostra ciutat va perdre una masia i ningú hi va fer rés.


Accions

Information

2 responses

13 02 2013
Ricard Font Serra

Jo vaig anar a veure la base de l’antigua vila romana quan es varen fer unes lleugeres excavacions, degut com a numismàtc a la mania de trobar monedes.

28 04 2013
Toni

Jo tinc un record de quan era molt petit, en qué anava al col.legi Carrero Blanco (després Pau Vila) en qué no massa lluny es veia una casa molt gran enrunada, a la qual anava amb els meus german i cosins i a la qual ens van prohibir acostar-nos-hi pel perill que hi havia. Em semblava una casa misteriosa i esplèndida.

Deixa un comentari