La Montserratina o cal Junyent

9 12 2008
anunci del 1936

anunci del 1936

Un record especial per un establiment que va tancar les seves portes l’any 2003 i que estava situat al carrer de Sant Pere, número 2.

Abans però d’haver-hi la Montserratina, en aquest lloc hi havia un establiment de queviures anomenat de Cal Gras (veure foto del 1904) gras-s-pere-1-1904i segons diuen abans d’aquest hi havia hagut una confiteria que s’anomenava “La Colonial” (mireu l’anunci del 1902), propietat d’un tal Joan Frontera.la-colonial-1902

junyentCorria l’any 1924, quan en Josep Gras va vendre el seu negoci a Carles Junyent Fontanellas i durant un temps el negoci no va canviar d’activitat, ja que es continuaven venent comestibles. En aquells anys d’aquests tipus d’establiments se’n deien “drogueries” (tal i com podem apreciar en la fotografia del 1925, obra de Sants – A. Tobella).

Va ser uns anys més tard que van decidir convertir l’establiment en confiteria pastisseria. Com molts d’altres negocis de la ciutat, aquest va ser un negoci de caire eminentment familiar.

paper-montserratinaEl negoci va arribar a obrir una sucursal al Mercat de la Independència, número 104 (tal i com podem veure en un dels papers que es feien servir per embolicar els tortells i dolços, que els terrassencs acostumaven a comprar els diumenges al sortir de missa.


Accions

Informació

Una resposta

9 12 2008
Ricard Font Serra

Jo anava a col•legi amb un cosí d’en Josep M. Junyent i Vilaró, l’amo de la pastisseria la Montserratina, que era casat amb la Pepita Torres Almirall, que quan es va jubilar, va traspassar la botiga i ara ja no és una pastisseria.
Recordo de quan em quedava a dinar a can colapi que en Josep M. Vilaró Pérez, com que vivia a Matadepera, el dissabte que plegàvem al migdia anàvem junts a la Montserratina a esperar el seu pare que arribés amb el cotxe i, com que encara estava tancat al públic, passàvem a dins de la botiga. Allí, la Pepita, mentre esperàvem, ens donava algun pastis i cafè, després ell se’n anava a Matadepera amb el seu pare i jo cap a casa meva, al carrer del Vall.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s




A %d bloguers els agrada això: