L’Escola Social i el “sapo” (3)

17 07 2007

genaro castilla  El meu record d’avui el dedico al “Sapo”, nom carinyós que li donàvem els alumnes de l’Escola Social al professor Genaro Castilla, que segur molts terrassencs d’aquella època recordaran ja que era tot un personatge.

Va néixer a Salamanca i es va fer capellà. Al cap d’un temps per motius de salut va tenir que venir al sanatori de Terrassa; allà va ser atès per una monja de la qual es va enamorar fins al punt que si va arribar a casar desprès de demanar dispensa al Vaticà (tant ell com ella).

Jo els coneixia perquè van anar a viure al mateix carrer on jo vivia amb els meus pares i ells els van ajudar a incorporar-se en una ciutat que no coneixien i amb una vida seglar totalment nova. El Genaro era molt de dretes i recordo que gràcies a ell vaig aconseguir aprovar la “Formación del Espíritu Nacional”, cosa impensable, ja que jo era tan contrari a aquesta assignatura (sempre he estat bastant catalanista) que el professor que tenia em va agafar molta mania i un dia, fins i tot em va dir “mientras yo sea profesor de F.E.N. tu nunca aprobarás esta asignatura”(SIC). (continuarà).

Anuncis

Accions

Information

2 responses

2 08 2007
Pere

Fa unes setmanes al “Diari de Terrassa” apareixia una esquela de Genaro Castilla que, pel nom i per la resta de dades, encaixava amb aquesta persona de la qual es parla al post i amb la qual vaig coincidir uns cursos a l’Institut Blanxart (en posicions ideològiques ben diferents, però que no impedien que, en sortir de les classes de nocturn, poguéssim compartir xerrada i refresc en algun bar de la zona de Vallaparadís).
(Felicitats per aquest blog, que acabo de descobrir.)

6 03 2016
Anònim

Era una gran persona, jo particularment li dec molt. Era el millor que hi havia
a l’escola Social i Tecnos, al carrer Garcia Humet, (hem tret la part final que contenia un descalificatiu). Un alumne dels anys, 1965-1975.

Deixa un comentari

