Dues masies desaparegudes

18 03 2011

En Ricard Font ens fa arribar aquests dos records seus, sobre dues masies desaparegudes dels voltants de Terrassa:
El primer es refereix a la masia de can Mir (veina de l’antiga esglèsia romànica de Sant Miquel de Toudell), anant per la carretera de Viladecavalls, i diu així: “jo treballava al polígon de Can Mir i, l’amo de la casa de can Mir era el del bar los Salvadores, del carrer Antoni Torrella. El fet és que hi va voler fer-hi un restaurant i en lloc d’arreglar una mica la masia, que era molt vella, va decidir enderrocar completament i va fer-hi un edifici restaurant, sense cap gràcia”.
L’altre comentari és sobre can Missert i diu així: “un dia, els de cal Segués, traient argila varen trobar unes gerres d’enterraments Hallstàttics.
Jo hi vaig anar a veure la casa que encara estava bastant bé i al cap de poc temps hi vaig tornar i ja estava completament enderrocada i, fins i tot, s’havia llaurat el terreny que abans ocupava la construcció. Com que coneixia l’amo li vaig preguntar que havia passat, i em respongué que com que hi varen entrar ocupes, aquesta va ser la manera de poder fotre’ls fora”
.
gerra can missertI acaba dient en Font: “O sia, que les dues masies van desaparèixer per la incultura dels seus propietaris, jo en soc testimoni”. (SIC)
Us adjunto un document sobre la descoberta dels enterraments de Can Missert i les troballes que s’hi van fer: necropolis can missert

Nota històrica: Can Missèr Margarit o Can Misssert: antigament era coneguda amb els noms de Mas Berenguer, Mas Purull de les Figueres i Fornells. El 1558 figura com a propietari un tal Francesch Purull i el 1455 en Johan Berenguer.