Alguns cotxes que han marcat la meva vida

18 02 2015

cotxe gassogen fontL’amic Ricard Font ens proposa avui un nou record referent als records de la circulació o tràfec a Terrassa abans de l’ irrupció del popular 600.
En paraules seves ens diu: “Acabada la guerra a Terrassa quasi no hi havia cotxes, tal i com podeu veure en la foto adjunta (esquerra) amb la casa del meu avi i el Ford amb gasogen, ja que no hi havia tampoc gaire benzina i el gas per poder circular es feia a base de mal cremar carbó o fusta. Fixeu-vos que no es veuen automòbils al carrers.
cotxe matricula GE 1Després l’avi es va comprar un Buik Eik amb el que, curiosament, el meu pare va utilitzar per anar a Suïssa i allí va trobar un cotxe exactament amb la mateixa matrícula Ge-6991, la diferència és que un era de Girona (GE-RONA), l’altre de Ginebra (GE-NEVE). En la fotografia de la dreta hi surt una senyora, que és la meva mare.
topolino fiat fontEl meu pare tenia un Topolino Fiat que també podeu veure en la foto (a l’esquerra) al costat d’un noi que sóc jo mateix.
Quan van deixar importar cotxes de França es va comprar un Renault 4.4 renault font importacioque podeu veure en les fotos de la dreta encara amb la matricula d’importació (en la fotografia hi surt el meu pare) i més tard ja amb la matricula normal i el cotxe re-pintat de granat (en la fotografia el de dins soc jo i el de fora un amic del meu pare que es deia Llorenç Llobet Gràcia i era productor i director de cine professional).
citroen ID fontPosteriorment el pare va tenir un Citroën ID (veure foto a l’esquerra) i jo mateix un Citroën 2cv citroen 2cv font(veure foto de la dreta) en el que m’hi podeu veure retratat al seu costat.
Quan van començar a sortir el primer 600 de la factoria de Zona franca de Barcelona tot va canviar fins arribar al caos circulatori d’avui en dia (la foto del 600 correspon a un que vaig llogar a Mallorca).600 llogat font
Al final us deixo un parell de fotografies dels dos cotxes que també he tingut”.

cotxes nous font 2 cotxes nous font 1
Nota: Qui vulgui explicar quelcom dels seus primers cotxes també ho pot fer deixant els seus comentaris en aquest post.

Anuncis

Accions

Information

3 responses

19 02 2015
Anònim

Esta per escriure la biografia de Pere Font Marcet ,dels seus cotxes, de les seves fabriques, de la seva familia, de la seva casa al Portal de Sant Roc, de les seves pellicules, será molt interessant el dia que algú escrigi la seva biografia.

19 02 2015
Ricard Font Serra

En el llibre El cinema a Terrassa d’Andreu Calaf, Dolors Font i Roser López de la pag 173 a la 176 están dedicades al meu pare Pere Font Marcet, que té un carrer dedicat a ell al barri de can Colomer de Terrassa.

27 02 2015
Josep Badrenas

Bé, com que dius que qui vulgui parlar dels seus primers cotxes, pot fer servir el post, la meva aportació no és massa original, però els anys fan que comenci a ser història, com jo!… i forma part de la meva historia personal.
El primer cotxe que vaig tenir, va ser tornant de la mili, l’any 1962, un “Gordini” de color groc, també anomenat cotxe de les vídues perquè deien que era molt perillós ja que sortia de la carretera fàcilment.. Però com que jo era solter no perillava de deixar cap vídua, de moment. El cotxe, matrícula B-306257, tenia la seva petita historia: Me’l va vendre el Sr. Allué, propietari de la Farmàcia Allué. Ell vivia a Barna i venia cada dia a la Mútua ja que es cuidava del banc de sang. Venia amb el tren dels catalans, i tenia el cotxe al Garatge Jover, a la Rambla (on avui hi ha l’edifici Guttenberg, més o menys). Agafava el cotxe de la Rambla fins la Mútua, i després, de la Mútua fins la Rambla, per tornar a Barna amb tren. Es a dir, el cotxe feia com un parell de quilometres cada dia i nomes els laborables. El va canviar per un de més modern i jo li vaig comprar el Gordini que vaig tenir-lo molt de temps i em va donar molt bon resultat. Quan el vaig vendre, se’l va quedar un company de feina, un “manetes” que el va arreglar i li va pintar la carrosseria de colorins que es veia d’una hora lluny. A partir d’aquí vaig tenir dos R-12 familiars i dos Mini Morris, que els portava la meva muller, després un Suzuki Vitara, que encara el tinc i el faig servir per anar a buscar bolets. Abans del primer cotxe vaig tenir una Vespa (encara la tinc) la 150 Sport de color blanc. La meva, matrícula B-340933, i amb aixo vaig estrenar el carnet de conduir l’any 1958. Apa… bon viatge!!

Deixa un comentari

