El senyor de Terrassa i la llumenera de l’Avinguda de la Llum

2 07 2013

Just desprès de publicar el record sobre l‘Avinguda de la Llum m’he trobat un senyor de Terrassa, dels d’abans, que m’ha explicat una anècdota, tot i que m’ha demanat mantenir el seu anonimat.lluminera p

El fet és que un dia dels anys 40, just desprès d’haver-se inaugurat aquesta avinguda, la seva mare li va dir que anirien a Barcelona a comprar-li una gavardina. I, quan passaven per l’Avinguda, el vailet va quedar-se meravellat d’una mena de llumenera antiga que s’exposava en un dels llavors magnífics aparadors. Tanta estona es va quedar observant aquest estri que la seva mare mig enfadada li va dir: “J.A. vols la gavardina o la llumenera?” i el fet és que el noi se’n va anar a casa sense la gavardina.

Mentre m’ho explicava jo quasi bé no m’ho creia i al preguntar-li si de veritat havia passat em va dir: “vine a casa que t’ensenyaré la llumenera” i dit i fet. Per tal de deixar-ne constància li vaig demanar que em deixes fer-li una fotografia que és just la que il·lustra aquesta anècdota.

Accions

Information

3 responses

2 07 2013
desaparecidosriada1962

Quina meravella de peça!!
Quina sort que la seva mare li deixés triar, segons diuen no era molt propi d’aquell temps.

3 07 2013
Ricard Font Serra

Una llumenera igual que aquesta la van regalar els meus pares al meu amic francés de Burdeus Jean Pierre, que era un company de escoltisme, quan es va casar, per allà el 1960.

3 07 2013
Josep1940

Lo del senyor de Terrassa, te quelcom a veure amb la dita que corria ja fa uns anys? Deia: un senyor de Terrassa i un home de Sabadell….

Deixa un comentari

