Taller Gibert i Junyent, l’antiga Electra

16 11 2012

Aquest taller avui completament restaurat el podem admirar a la cantonada del carrer de Sant Isidre amb el carrer del Pantà.
L’obra pertany a l’arquitecte municipal Lluís Muncunill i Parellada i va ser projectat en data 17 de juny de 1911.
En Josep Gibert i Escudé va fer construir aquest taller per l’empresa La Electra Industrial que va ser la que desprès de la guerra civil es va traslladar a la
carretera de Castellar i que avui encara coneixem com l’Electra.
 Si podeu albireu per els llistons de fusta de l’entrada que hi ha pel carrer de Sant Isidre i podreu admirar la majestuositat de l’obra que sembla una església amb una nau central que permet l’entrada de llum per la claraboia i dues de laterals més baixes.

Fixeu-vos amb les columnes d’acer i les cobertes vidrades aguantades per estructures metàl•liques d’una gran complexitat.

Anuncis

Accions

Information

4 responses

17 11 2012
Ricard Font Serra

La Electra Industrial la va adquirir un grup alemay anomenat Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft, d’inicials com podeu veure AEG, cosa que coincidia amb les del antic propietari Antoni Escudé Galí,

17 11 2012
Ricard Font Serra

Abans de remodelar l’edifici. A l’interior hi havia un renta cotxes, molt “xulo”, ja que un dia que tenia plè jo li vaig demanar on em podien rentar el cotxe i la seva resposta va ser: tan bé com aqui, enlloc, pero al carrer de Galileu hi ha un túnel que t’el poden deixar mig bé.

22 11 2012
Josep Badrenas

jo tambe hi portava el cotxe a rentar, pero d’aixo fa molts anys!!! No recordo el nom de l’encarregat, pero la seva fesomia la tinc molt prresent. ho feien molt be.

16 01 2013
albert roma cabeza

Jo hi vaig treballar uns anys i al pas del temps he vist com a estat conservada la seva estructura i em porta molts records. Felicitar als tècnics que han salvat una obra irrepetible.

Deixa un comentari

