La historia d’una foto del Dr. Mundó

6 04 2011

Fa uns dies, el Sr. Juan Carlos González Arteaga em va fer arribar una fotografia amb un missatge que deia així: “según documentos el hermano del Dr. Mundó fue médico durante la guerra civil en el Hospital Militar de Uclés (Cuenca), yo dispongo de una fotografia con médicos de dicho hospital ¿Sería posible identifarlo?”

El que vaig fer va ser fer arribar la fotografia a la família del Dr. Mundó per veure si ells l’identificaven i la resposta que vaig rebre va ser: “el meu tiet Joaquim Mundó és el tercer de la darrera fila començant per la dreta”.

Ara ja podem dir que em acomplert el que es demanava el Sr. Carlos. I, a més, de la deferencia del sr. Carlos d’haver-nos enviat la fotografia, disposem del permís del germà del mateix doctor Joaquim Mundó, el Sr. Enric Mundó Marcet, per publicar la imatge, juntament amb un comentari indicant que “vull deixar clar que el meu germà va participar en la Guerra Civil obligat per les circumstàncies de ser metge i resident a Catalunya”.

Espero haver complert amb tots els que han fet possible aquesta descoberta, tant d’una foto que no en teníem cap referència com d’aquest aspecte de la vida del Dr. Joaquim Mundó que no havia quedat reflectit al parlar d’ell en un anterior record que si voleu podeu tornar a llegir fent click aquí: La clínica del Dr. Mundó  i no us oblideu de llegir els comentaris que hi ha associats al record de la clínica ja que en paraules del propi Sr. Enric Mundó s’explica tota la història real del seu germà.

Anuncis

Accions

Information

One response

12 05 2014
Rosa Barba i Capsir

El meu germà, que va sobreviure només 3 dies, va néixer a la Clínica del Dr. Mundó, el 5 de març de 1941. Segons deien els meus pares la clínica no era del tot acabada ja que encara hi havia pintors. A la mare se li va avançar el part uns trenta dies degut a un problema placentari, que va acabar en una cesària practicada pel mateix Dr. Mundó. Així doncs, la mare va ser la primera partera de l’esmentada clínica.
D’altra banda al cap de dos anys, el 24 de gener de 1943 hi vaig néixer jo. Va ser un part sense cap problema. El Dr. Rebordosa que no sé si ja havia acabat la carrera de metge hi va ser present. Quan vaig començar a treballar d’infermera a la MST, li vaig fer d’ajudant durant un temps. Quan va saber qui era la meva mare, no parava de recordar-me que m’havia vist néixer. El dia que em vaig casar, ell i la seva muller també hi va ser presents.

Deixa un comentari

