Records del cinema a Terrassa (els anuncis en filmines)

17 11 2010

A l’hora dels descans es passaven filmines amb anuncis i la majoria eren de comerços locals o de productes molt coneguts. Aquestes filmines eren especials ja que tenien que suportar el llum i l’escalfor del projector de la sala i per això es feien en un suport de vidre. El contingut era dibuixat i pintat i es tenia que encarregar en cases especialitzades ja que s’utilitzava una tècnica molt especial i uns colors molt determinats cosa que influïa en l’aspecte cromàtic dels anuncis.


En els anuncis que he triat podeu veure el de la sastreria Rodríguez del carrer gavatxons (l’establiment on el meu pare em va comprar el meu primer “traje”) i el dels calçats Egara i les populars sabates de la marca “gorila” que molts de vosaltres recordareu.

Una curiositat: A l’enllaç http://www.youtube.com/watch?v=anSOvtEjH7Y podeu veure diferents capçaleres de la distribuïdora d’anuncis Movierecord que va començar l’any 1954 i que encara avui existeix. Jo recordo que quan sortien les lletres i sonava la musica molta gent cantava la frase “Movierecord” donant-li l’entonació adequada.

Accions

Information

2 responses

18 11 2010
Ricard Font Serra

Jo recordo un anunci que deia: Terrassa frio no pasa con mantas Andreu en casa. Si el tens podries posar-lo ja que a part d’unes mantes no recordo la resta del dibuix.

18 11 2010
Rafael

Jo volia sabates Gorila perquè et regalaban una pilota de goma de color verd de la mida d’una de tenis.

Deixa un comentari

