El Trial de Sant Llorenç

30 04 2010

Avui us vull parlar del Trial de Sant Llorenç en el que recordo haver-hi passat molt bones estones veient les evolucions dels grans ídols de la meva adolescència: en Mick Andrews amb la seva Ossa i en  Martin Lampkin i l’Ignasi Bultó amb les seves Bultaco. El Trial de Sant Llorenç l’organitzava el Motor Club Terrassa i la seva primera edició es va fer l’1 d’octubre del 1967 (tingueu en compte que aquest esport es va introduir a Catalunya el 1964). Una prova guanyada pel Joan Soler Bultó sota una forta pluja.

L’any següent la prova ja era puntuable pel campionat de Catalunya i dos anys desprès el 1970 pel campionat d’Europa i des del 1975 pel campionat del Món. El 1982, degut a pressions de grups ecologistes es va deixar de fer a Sant Llorenç i es va fer a Olot, tot i que sense canviar de nom. Des d’aleshores fins al 1994 va anar itinerant per diverses comarques catalanes, però sempre organitzat pel Motor Club Terrassa i amb la denominació de “Trial de Sant Llorenç“, en homenatge al seu emplaçament originari. Desprès va anar fent-se en diferents indrets, fins que al 1995 es va deixar de fer a Catalunya i ja va perdre el seu nom.

Els anys que jo recordo són els dels anys 70 i llavors la prova es celebrava entre el febrer i el març i hi assistien milers d’afeccionats, entre ells la meva colla que recordo que hi  anàvem un dia abans per muntar la tenda, fer-hi nit i a primera hora poder estar ocupant aquelles zones que eren més espectaculars. Nosaltres acostumaven a anar a les canals que van del Cavall Bernat a can Pobla i un cop acabat baixàvem fins l’explanada del restaurant Cavall Bernat que és on es lliuraven els premis als guanyadors.

Les fotos de la Ossa i la Cota que podeu veure competint pertanyen a l’edició de l’any 1972 i també podeu veure uns vídeos dels trials dels anys 70 fent click a les adreces:

http://www.dailymotion.com/video/x2nw36_mundial-trial-1975-sant-llorens_auto

http://vimeo.com/811001 i a http://vimeo.com/809057

Vull aprofitar per dedicar un record especial a la moto de trial que a mi més m’agradava i que era la Cota 247.

Anuncis

Accions

Information

3 responses

30 04 2010
Ricard Font Serra

Em vaig comprar una Montesa cota 247 fa uns 40 anys, aleshores que en teoria teníem menys llibertat que ara, en realitat érem més lliures i podíem anar a fer trial a tot arreu. Jo hi havia anat per lliure per la muntanya de Sant Llorenç.
Aquesta moto la vaig tenir fins que un amic del meu fill petit s’hi va fer mal, i me la vaig vendre, ja que sempre la vaig tenir amb els seus papers fins fa uns 15 anys i jo ja era massa gran per fer-la servir.

1 05 2010
Pere Vives

Per sort per a tots plegats -i em sap greu per als aficionats a les motos- els voltants de Sant Llorenç van deixar de rebre la patacada de les rodes dels motoristes. He vist un dels vídeos que heu posat com a enllaç i he quedat esborronat pel que suposava el trial per a uns encontorns que hem de preservar com sigui. (Prou que molts s’han seguit entestant a destruir-los.) Per la meva banda, he de felicitar els ecologistes i aquells que van impedir la continuïtat del trial. Hi ha coses més importants que les motos i que les competicions. (D’altra banda, considero benvingudes algunes “limitacions” a les nostres “llibertats” individuals (ben promocionades per empreses ben interessades, no ens enganyem) si, amb això, és possible d’obtenir algun guany -per petit que sigui- per a molts.)

14 06 2013
Enric

Es cert que aquells trials es podien fer perque no hi havia legislació sobre protecció del medi ambient. També es feia la cursa en pujada amb formules 3 i esportius al coll de Estenalles, que era molt perillosa i que ara mateix no es podria fer.

Deixa un comentari

