Nevada el dia de Nadal del 1962

9 01 2010

Aquest dies passats ha nevat molt a Catalunya i per això m’ha vingut el pensament un record que jo no tinc, perquè quan va passar era molt petit, però del que n’havia sentit a parlar molt a casa. Segons m’explicava el meu pare, la nevada del dia de Nadal de l’any 1962 va ser tot un esdeveniment a la ciutat. Ja sigui perquè va ser justament el dia de Nadal, o perquè va nevar molt, o perquè va passar el mateix any de les greus riuades, el fet és que per molts terrassencs aquesta nevada ha quedat per sempre gravada en els seus records.

Una nevada intensa i sense interrupcions durant el dia de Nadal i la nit del mateix dia, va fer que s’acumulessin 75-80 cm. de gruix de neu, fet que va fer que es paralitzes totes les activitats de la ciutat. Segons m’han explicat, es van arribar a veure gent amb esquis baixant per la carretera de Montcada.

29-12-1962

29-12-1962

M’imagino que per molts ciutadans que havien quedat sense casa, just 3 mesos abans, aquesta nevada i el fred que devia portar no van ser cap consol, per molt que diguin allò de “año de nieves, año de bienes” o com diem en català “any de neu, any de deu”, que no sé que vol significar.

A la foto podeu observar com va quedar la Plaça Vella i en la reproducció de la portada del Tarrasa Información podeu apreciar que dies desprès la noticia encara era prou important a la ciutat.

L’amic Ricard ens envia una foto, feta pel seu pare, de la nevada on es veu precisament la casa Font al carrer major.

Anuncis

Accions

Information

2 responses

9 01 2010
Ricard Font Serra

El fet és que molts cotxes quedaren atrapats per la nevada, i amb una màquina excavadora de la casa Segués Donadeu (a cal meu sogre) anàrem amb el xofer a rescatar a un amic, però durant el trajecte vàrem aprofitar per treure’n algun més de la dificultat i recordo que ens donaren unes bones propines.

10 01 2010
Josep Badenas

Una anècdota d’aquella nevada: la meva novia vivia a Matadepera i aquell dia desprès de dinar vàrem anar al cinema del poble (ara ja no n’hi ha de cinema) i a mitja sessió varen parar la pel•lícula i varen anunciar que els que érem de Terrassa marxéssim de seguida ja que si esperàvem al final no podríem arribar a casa per la nevada que queia, donat que el bus procedent de Terrassa ja no havia pogut pujar. El fet és que érem dos o tres els que teníem la novia allí, i tots vàrem marxar a peu cap a terrassa en plena nevada.

Deixa un comentari

