Els Bombers i el carrer de Gaudí

10 06 2008

bombers a primers de segle En la imatge podeu veure els bombers de Terrassa a principis de segle XX, amb les bombes de mà, els cubells i les mangueres que feien servir per combatre els incendis. Jo recordo que de petit m’agradava anar a veure els bombers del carrer de Gaudí, que nosaltres anomenavem “carrer dels bombers”. A la foto que he triat carrer de Gaud� podeu veure l’antic magatzem (1950) que es va utilitzar per posar-hi la seu dels bombers i que actualment ocupa la sala Maria Plans de l’Institut del Teatre.

El passatge (actualment anomenat d’en Tete Montoliu) és ben visible a la foto. Fixeu-vos també que el magatzem “S.A. Materias Industriales” era una construcció d’estil modernista. Sembla ser que, principies del segle XX, hi havia hagut un local amb unes bombes per apagar foc, propietat d’un tal Abelló, al final del carrer del Viveret.

Anuncis

Accions

Information

3 responses

10 06 2008
Rafael

Em pensava que ho havia vist tot, però aquesta foto no la tenia controlada.
(La del carrer)

11 06 2008
xcaballe

Jo al carrer Gaudí l’anomenava com el Carrer de l’Scalextric ja que hi ha (o hi havia) l’EDIMA, la tenda amb un Scalextric a l’aparador 😉

11 06 2008
Rafael

El carrer Gaudí, fins el 28 de juliol de l’any 1926, es deia carrer de Llesamí.
Veure Baltasar Ragon, ELS CARRERS DE TERRASSA L’ANY 1900.
La meva mare feia servir aquest nom, Llesamí, per indicar el carrer que per a mí a sigut sempra el carrer dels bombers.
I a X. Caballé li direm que EDIMA encara existeis al mateix lloc.