Postals de la plaça Clavé

3 04 2008

plaça clave i els catalans En un post anterior (del 02-01-08) ja us vaig parlar de la plaça Clavé, però com que he tingut accés a unes postals antigues de Terrassa que mostren altres aspectes de la plaça, en tornaré a fer menció.

En la primera postal (dels anys 50) podem observar una vista de la plaça Clavé (avui Portal de Sant Roc) on s’aprecien molt bé les escales que portaven als urinaris i als serveis de dutxes públics que hi havia instal·lats sota terra. L’Edifici de l’estació dels catalans apareix aquí perfectament retratat i s’aprecia també la font que hi havia a l’extrem que donava a la Rambla, així com la parada de taxis de l’època.

plaça clave i la rambla En la segona postal podeu apreciar la cantonada de la mateixa plaça amb la Rambla i comprovar on estava ubicat el bar “La Polar” i un element que m’ha fet molta il·lusió tornar a veure, el guàrdia urbà (vestit amb la seva americana blanca) i que dirigia el transit des de la rotonda (si us hi fixeu el veureu parlant amb un conductor d’un 600). Les dues postals m’han estat cedides per en Ricard Font.

Anuncis

Accions

Information

5 responses

7 04 2008
Xavier

Casualment jo treballava a la primera planta de l’edifici reformat “La Polar” amb entrada per Rambla d’ Ègara, 138.
Desconec com era anteriorment però es va reformar fa relativament”poc” amb força bon gust.

5 07 2008
Ricard Font Serra

Si us hi fixeu, a la plaça hi ha un surtidor bassa, que com els jubilats seien en els bancs mirant l’aigua, la vox pòpuli en deia la bassa dels encantats.
També podeu apreciar unes baranes que protexeixen sengles escales per baixar als respectius soterranis, per homes i per dones on hi havia vaters i dutxes i en el primer cas urinaris. Com que en les cases més antigues no hi havia quarto de bany, pagant un mòdic preu podies anar a dutxart-hi.

21 07 2008
Ricard Font Serra

Si us fixeu bé en el guardia urbà, veureu que porta un salacot, semblant als dels exploradors del desert. En aquella època tant els urbans de Terrassa com els de Barcelona i d’altres llocs, en portaven.

4 02 2009
Ricard Font Serra

Us trameto un comentari rebut al Grup Filatèlic N i d C per si algú pot ajudar
Bon dia,
em dic Anna Buxadé i Martín i estic buscant informació, records, fotografies sobre el bar “La Polar”.
Sé, per el meu avi que el grup filatèlic i numismàtic va tenir seu en aquest lloc per els anys 50. Hem faria molta il.lusió tenir fotografíes o articles, o el que fos sobre aquest bar (de la meva familia fins que v desapareixer). Jo era molt petita quan això va passar, però sempre n’he sentit a parlar, i ara que ja no tinc a ningú a qui preguntar , m’agradaría trobar a algú que hem pogués ajudar.
Molt agraïda,
Anna Buxadé anna.buxade@gmail.com

4 02 2009
Ricard Font Serra

Recordo que també tenien la seu a la Polar els escacs, on hi jugaven les partides i els campionats. També hi anaven tertulians habituals com en Fredric Segués Autonell, el Sr. Arch, sogre del Segura, l’amo de la benzinera de cal Jover del portal de Sant Roc etc. Un dels camarers de la Polar era un bessó Donadeu fill del cafeter de la Plaça Vella. Ademés naturalment com diu l’Anna els Filatèlics també hi tenien la seu.

Deixa un comentari

