La riuada del 1962 (6)

19 10 2007

riuada francoriuada autoritatsriuada dona fang

– continua – Poques coses més recordo d’aquella riuada. Recordo vagament que a casa hi van venir a buscar ajuda uns amics del pare que havien perdut la seva casa i que els havien allotjat els una mena de barracons i també un festival que es va fer al cinema Rambla amb el locutor “Soler Serrano” i que crec recordar que es feia per recollir ajudes pels damnificats (sinó recordo malament tenia el lema de “Vds. pueden ser maravillosos”).

També recordo que va venir en Franco, tot i que a casa no hi varem anar a veure’l ja que als pares no eren partidaris del règim feixista ni d’aquell que anomenaven el “generalísimo” (veure fotografia).

El meu darrer record és que a l’escola varem fer una recol·lecta d’aliments i de roba per ajudar als qui ho havien perdut tot.

Us agrairé si hi voleu afegir comentaris que ajudin a recordar vivències semblants si es que encara us recordeu d’alguna cosa d’aquella gran riuada del 25 de setembre del 1962.

Anuncis

Accions

Information

4 responses

10 12 2007
Anna

aquest artucle comença qui? estem fent un trebal sobre aquest tem ai m’agradaria poder llegir tot l’article sencer per tenir més informació.

3 04 2008
josp badrenas

Ja se que ja fa masse temps que es va publicar aquesta bota, pero al veurela m’ha recordat una pila de coses.- Jo feia la mili a bcn i venia a dormir a terrassa d’estrankis, i el dia de la riuada no vaig poder anar a la mili…. a la vista de les circunstàncies, ho vàren entendre i no em van arrestar. Explicar amb el detall que recordo aquell dia, em portaria a escriure un parell de planes i no crec que sigui aquest l’objectiu del blog. Nomes dire que vaig viure tota la riuada del 25 de setembre, des de dins l’autobus de matadepera, davant la parada al poble, veien com passaban arbres, cotxes, coses que debian ser persones i demés,. Quan va acabar de ploure va començar el calvari d’arrivar a casa. Hi arrivaba a les 3, i a les 6 era a la rambla per agafar el tren cap a la mili a barcelona… evidentment no hi havian trens.
Si algu vol mes detall, parlem-ne.
salutacions – josep
Resposta.- Aquest espai és perquè tothom pugui explicar qualsevol record a l’entorn de terrassa, no hi ha excepcions ni limitacions. Gràcies per compartir amb la resta els teus records.

12 07 2008
Ricard Font Serra

Quan va venir en Franco, gràcies al Narcís Bacardit, que era tinent d’alcalde vaig poder entrar a la sala capitular de l’ajuntament, i de sobte van entrar uns goriles amb boines vermelles i al seu darrera hi anava el general i em va sobtar el petit que era. Tant petit i el merder que organitzava. És la única vegada que el vaig veure.

12 10 2016
Anònim

Jo nomès tenia 2anys i la mare explica que quan vam anar per la Rambla a veure com estava tot, jo em vaig desmaiar. La mare també diu que no creu que hi hagi ningú a la Terrassa de l’època que no perdés algú, família, amics o coneguts, a més de les famílies senceres que van desaparèixer. El pare que sortia de treballar va veure com s’obrien carrers, crits i com persones queien. I també parlava de solidaritat, van salvar-se persones gràcies a d’altres que arriscaven la vida.

Deixa un comentari

