![]()
Avui us presento un document excepcional, es tracta del diari que es va publicar el dia 23 de gener del 1939, just un dia abans que les tropes “Nacionals” entressin a la ciutat.
Fixeu-vos especialment en la crida a la defensa patriòtica que es fa i especialment en el fat de demanar que es facin trinxeres i refugis i tot plegat per res, ja que tots sabem com va acabar 24 hores desprès.
Espero que us hagi agradat aquest document ja que és part important de la nostra història com a ciutat.
Sí, sí, molt interessant!
Gràcies company, aquest document es magnífic. Es lúltim diari tarrassenc republicà que es va publicar?
Resposta: Jo crec que si, però ho pots consultar a l’Arxiu Tobella (937 881 162).
Parlant de documents de la Guerra Civil, quan van restaurar el Gran Casino, a les golfes hi havia molts escrits interessants a la paret de soldats que dormian allà duran la guerra.